loading...
۩۞۩ پورتال نشست ها ۩۞۩
سامانه مجازی
میانبرهای درگاه مرکزی

.::لینک های سازمانی::.
انجمن
.::لینک های سازمانی::.
جوایز

.::لینک های سازمانی::.

دانلود سنتر

.::لینک های سازمانی::.
کارآفرینی
.::لینک های سازمانی::.
محصولات

.::لینک های سازمانی::.

رایگان

.::لینک های سازمانی::.
افتخارات
.::لینک های سازمانی::.
مستقیم



آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
جنگ نرم > ابعاد اجتماعی > حجاب و عفاف 1 279 nimaee
تریبون آزاد > دانشجویی > قوانین 7 987 nimaee
سلام - از همه ممنونم 2 340 abbasi
جنگ نرم > ابعاد اقتصادی > خیلی نرم 1 333 abbasi
طلاب(افسران جنگ نرم) > تحول در دروس حوزوی 1 298 bonyadi
فرماندهان جنگ نرم > امنیت سایبرنتیک 1 229 baranbahrami
تریبون آزاد > دانش آموزی > اهداف جنگ نرم 4 428 abbas
تریبون آزاد > دانش آموزی > عملیات روانی 4 454 abbas
تریبون آزاد > دانش آموزی > تفاوت‏های جنگ نرم و جنگ سخت 6 476 abbas
سرباز > جذاب و مهیج > فوق محرمانه ها 7 454 abbas
دیروز و ما 3 406 deivid
جلسه اول > در این دوره از چه منابعی استفاده خواهد شد؟ 5 833 deivid
سه یازدهم > روح؛ تعاریف، چگونگی، ابعاد و... 1 385 deivid
سه یازدهم > ذهن؛ تعاریف، چگونگی، ابعاد و... 1 372 deivid
سه یازدهم > جسم؛ تعاریف، چگونگی، ابعاد و... 1 351 deivid
جلسه چهارم > زکجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود، به کجا می روم اخر... 3 425 deivid
آینده شناسی؛ ما و فردا 2 308 dana
جلسه دوم > ما و دنیای امروز 4 392 dana
جلسه اول > درباره نشست ها 9 692 dana
جنگ نرم > ابعاد سیاسی> خواص 0 210 dana
فرماندهان > ویژه نامه ی "علوم" 4 316 yazahra
فرماندهان > چه باید کرد؟ 4 338 yazahra
جنگ نرم > ابعاد صنعتی > تحریم 2 237 baranbahrami
جلسه دهم > غیب؛ روح، جن، ملک 5 555 parvane
جلسه اول > درباره ایران زمین 11 912 tavanmand
تریبون آزاد > دانش آموزی > جنگ نرم چیست،تعریف و دلایل استفاده 4 419 tavanmand
جلسه دوازدهم > رموز موفقیت 1 287 bmw
فرماندهان > امور و مسائل جنسی 12 717 kalhori2212
جنگ نرم > ابعاد فرهنگی > زبان 1 289 akbarakbari
جلسه نهم > آسیب شناسی خود و خودی ها 3 431 hr0098
بهاری بازدید : 133 نظرات (0)

 

 

در مورد تقوا : چون كلمه تقوا يك سخن تكرار شونده است و فرهنگ تقوا در جامعه خيلي تكرار مي‌شود، من اصرار دارم شما آن نكته‌ي حرف مرا دريابيد، ولذا مقصود را درست توجه كنيد! من گفتم تقوا را مي‌توانيم اينطور معني كنيم كه شما بفهميد. اما واژه گزيني براي ترجمه يك معني ديگر است.

مفهوم تقوا

تقوا يعني پرهيز با حركت نه پرهيز با سكون، يك وقت هست شما در حال سكون پرهيز مي‌كنيد، يعني برو در خانه‌ات بنشين و كاري به كار چيزي نداشته باش و با رانندگي نكردن پرهيز كن به اين كه به كوه نخوري و از دره پرتاپ نشوي، پرهيز از كوهنوردي كردن، حركت نكردن در خارزارها كه خارهاي مغيلان دامن شما را نگيرد، اين جور پرهيز است و اسلام اين را به شما توصيه نمي‌كند. بلكه مي‌گويد در سينه‌ي قضايا و واقعيت‌ها با حوادث روبرو بشويد و در عين حال پرهيز كنيد. مثل راننده‌اي كه رانندگي مي‌كند اما پرهيز هم مي‌كند و اين پرهيز همان است كه گفته شد. مراقبت كردن و مواظب خود بودن، پس كلمه‌ي پرهيز در اينجا يك كلمه‌اي است درست، منتها چون پرهيزگاران در ترجمه‌ي متقين زياد تكرار شده و در ذهن‌ها آن حساسيت لازم را به معنا برنمي‌انگيزد، من ترجيح دادم بگوئيد پرهيزمندان البته پرهيزمندان را هم چون جا نيفتاده اصرار ندارم بگوئيد، خود بنده آن سالهاي قديم تقوا را پروا گرفتن و پرواداشتن را معنا مي‌كردم، اما بعد فكر كردم ديدم عبارت پرواكاران و پروامندان يك عبارت نامأنوسي است و هيچ مصطلح نيست، يعني آن موسيقي‌ي لغت بايد بر گوش سنگيني نكند، بايد زيبا به گوش برسد تا رايج شود و اين يكي از رازهاي واژه گزيني است.

بنابراين : شما معناي تقوا را بدانيد: كه تقوا يعني: پرهيز در حال حركت و مراقبت در حال حركت، در ميدانها حركت بكنيد، اما مواظب باشيد! از اصطكاكها، از غلط رفتن راهها، از واردكردن ضايعه‌ها بخود يا ديگران و از تخطّي كردن از حدودي كه براي انسان معين كرده كه انسان را به گمراهي مي‌برد، چون جاده بسيار خطرناك و طولاني و ظلماني است.

اين ظلمات دنيا را مشاهده مي‌كنيد كه قدرت مادي گرچه گردوغباري امروز در دنيا برپا كرده؟ عربده مي‌كشند و تصميم‌گيري مي‌كنند و چه بسيار انسانهايي كه در اين راهها گمراه مي‌شوند. پس بايد مواظب بود! چقدر انسان امروز در دنيا حقانيت راههاي استكباري را در دلش قبول دارد؟ همين كه مي‌گويند افكار عمومي غرب اينگونه گفت همين تلاشي كه مي‌كنند تا افكار عمومي غرب را عليهيك مفهومي و يك حقيقتي برانگيزد اين براي چيست؟ براي همين است كه مي‌خواهند باورها انسانها را جلب كنند كه متأسفانه باور خيلي را جلي مي‌كنند و اين همان گمراهي پذيري راه حقيقت و راه زندگي است كه اگر يك ذره هشياري شان را از دست دادند گمراه خواهند شد، ولذا در اين راه تقوا لازم است اگر كسي اين تقوا را داشت، آن وقت قرآن او را هدايت كند، لكن اگر كسي اين تقوا را نداشت و همچنان چشم بسته، بزن و برو و بي‌توجه مستانه حركت كند، آيا قرآن مي‌تواند او را هدايت كند؟ ابداً ، هيچ سخن حقي اين چنين آدمي را نمي‌تواند هدايت كند! كسي كه گوش دل به هيچ چيز نمي‌دهد و هيچ حقيقتي را باور ندارد، وسرمست ودربست در اختيار شهوات خودش، يا شهوات ديگران دارد حركت مي‌كند. قران او را هدايت نخواهد كرد. بله قرآن يك ندايي هست، اما اين ندا هيچوقت به گوش آنها حساس نمي‌آيد. در قرآن يك تعبيري هست كه مي‌فرمايد : اولئك ينادون من مكان بعيد ( 44- فصلت ) و اين اشاره به همين آدمهاست مي‌گويد : آنها ندا داده مي‌شوند از راهي دور. شما گاهي يك آهنگي را از راه دور مي‌شنويد، مثلاً يك نفر خوشخواني يك نغمه بسيار زيبايي را با زير و بمهاي بسيار رقيق و لطيفي دارد مي‌خواند اما فرض كنيد از فاصله يك كيلومتري، صداي او مي‌آيد لكن چه مي‌گويد؟ اولاً معلوم نيست، چون لفظ شنيده نمي‌شود و فقط صدا شنيده مي‌شود، بعد همين صدا هم كه ظرافت‌هاي درونش بكار رفته اصلا فهميده نمي‌شود، مثل يك خطي كه بر ديوار رسم شده و شما آنرا از دور مي‌بينيد يك خط است اما وقتي نزديك مي‌رويد مي‌بينيد اين خط مثلاً يك ظرافت‌هايي درونش به كار رفته كه از دور نمي‌شود ديد، ولذا اين آدمها را قرآن مي‌گويد مثل اينكه از دور صدايشان مي‌زنند چيزي نمي شنوند پس بايد هشيار بود تا هدايت شد.

بهاری بازدید : 125 نظرات (0)

((به نام خداوند رحمتگر مهربان)))

سوگند به آسمان و آن اختر شبگرد (۱)

و تو چه دانى كه اختر شبگرد چیست (۲)

آن اختر فروزان (۳)

هیچ كس نیست مگر اینكه نگاهبانى بر او [گماشته شده] است (۴)

پس انسان باید بنگرد كه از چه آفریده شده است (۵)

از آب جهنده اى خلق شده (۶)

[كه] از صلب مرد و میان استخوانهاى سینه زن بیرون مى آید (۷)

در حقیقت او [= خدا] بر بازگردانیدن وى بخوبى تواناست (۸)

آن روز كه رازها [همه] فاش شود (۹)

پس او را نه نیرویى ماند و نه یارى (۱۰)

سوگند به آسمان بارش انگیز (۱۱)

سوگند به زمین شكافدار [آماده كشت] (۱۲)

[كه] در حقیقت قرآن گفتارى قاطع و روشنگر است (۱۳)

و آن شوخى نیست (۱۴)

آنان دست به نیرنگ مى زنند (۱۵)

و [من نیز] دست به نیرنگ مى زنم (۱۶)

پس كافران را مهلت ده و كمى آنان را به حال خود واگذار (۱۷)

(سوره طارق)

*الله اکبر**لا اله الا الله**سبحان الله*

بهاری بازدید : 131 نظرات (0)

امام خامنه ای :
ما به كسانی كه اهل كار فرهنگی هستند دائم می گوییم ،
به بعضی تكرار می كنیم،
به بعضی التماس می كنیم،
بعضی ها رو اینجا جمع می كنیم
و به بعضی پیغام می دهیم كه آقا!كار فرهنگی بكنید.
جواب كار فرهنگی
باطل،كار فرهنگی حق است.

ICTPRESS - بنابر تعریف اتحادیه فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA) فناوری اطلاعات به معنای مطالعه ، طراحی ، توسعه ، پیاده سازی ، حمایت یا مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه به خصوص برنامه های نرم افزاری و سخت افزارهای رایانه ای است .

 

IT  شامل استفاده از رایانه های الکتروونیکی و نرم افزارهای  رایانه ای برای تبدیل کردن ، ذخیره کردن ، حمایت کردن ، پردازش کردن ، انتقال دادن و بازیافت اطلاعات است.
امروزه فناوری اطلاعات  به گونه ای گسترده شده که بسیاری جنبه های محاسباتی و فناوری  را در بر می گیرد و دامنه فعالیت این حوزه تاکنون چندین بار مورد بازنگری قرار گرفته است .
چتر فراگیرنده واژه فناوری اطلاعات به حدی فراگیر است که می تواند بسیاری زمینه را را در برگیرد .متخصصان عرصه IT گستره ای از وظایف از نصب برنامه ها گرفته تا طراحی شبکه های رایانه ای بسیار پیچیده  و پایگاههای اطلاع رسانی را بر عهده می گیرند.
زمانی که رایانه و فناوری اطلاعات با هم ترکیب شوند نتیجه فناوری اطلاعات یا "infotech" است که یک واژه و تعریف کلی از هر گونه فناوری است که به تولید ، تغییر ، ذخیره ، برقراری ارتباط  و ارسال اطلاعات اطلاق می شود.
دانش فناوری اطلاعات و رایانه با هم فرق می‌کنند، البته در موارد زیادی با هم اشتراک دارند. اگر علم رایانه را مشابه مهندسی مکانیک تصور کنیم  فناوری اطلاعات مشابه صنعت حمل و نقل است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راه‌آهن و هواپیما و کشتی داریم. همه این‌ها را مهندسان مکانیک طرح می‌کنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح است که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد اما فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مهمترین مقوله در این زمینه‌است.
فناوری اطلاعات عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تکنیک مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، کار با اطلاعات تنها از طریق فناوری‌های رایانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است. باید توجه داشت که واژه فناوری عبارتست از مطالعه چگونگی استفاده از ساخته‌های بشری در دستیابی به اهداف و مقاصدی مانند ارائه محصولات و خدمات؛ این واژه تنها به خود مصنوعات بشری اشاره نمی‌کند.
عبارت فناوری اطلاعات ابتدا در سال 1981 توسط جیم دامسیک در ایالت میشیگان بیان شد.وی که به عنوان یک مدیر رایانه ای برای صنایع خودروسازی کار می کرد این عبارت  را به منظور مدرنیزه کردن عبارت " پردازش اطلاعاتی " اختراع کرد .
برخی هم معتقدند فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اصلی «اساس» (انسان، سازوکار، ابزار، ساختار) است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فرا راه خود قرار می‌دهد. دراین تعریف عناصر اصلی فناوری اطلاعات انسان ، سازوکار، ابزارو ساختار دانسته شده اند که در ذیل به آنها اشاره شده است.
انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
سازو کار: قوانین، مقررات و روشها، ساز و کارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
ساختار: سازمانی، فرا سازمانی مرتبط ، جهانی
گفتنی است البته در لغت نامه انگلیسی آکسفورد فناوری اطلاعات به شاخه ای از فناوری اطلاق می شود که توزیع ، پردازش، و ذخیره اطلاعات به خصوص توسط رایانه را شامل می شود.

 

 

  رفته در ساخت محصولات برای ارایه خدمات دانست. همچنین فناوری به معنای اصلی خود یعنی؛ حداکثر استفاده از کمترین امکانات موجود و توانایی انجام کار در تمامی سطوح و زمینه ها از جمله طراحی، ساخت، استفاده، تعمیر و نگهداری، تحقیق و توسعه است. در اینجا به تعدادی از تعاریف ارایه شده در خصوص «فناوری»، اشاره می کنیم:

  • در فرهنگ لاروس، درباره فناوری چنین آمده است: فناوری مطالعهٔ ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ها گوناگون صنعت است.
  • همچنین؛ فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.
  • فناوری عامل تبدیل منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی به کالا و خدمات است که عناصر متشکله و یا ارکان آن عبارت است از: سخت‌افزار، انسان افزار یا نیروی انسانی متخصص، فناوری متبلور در اسناد و مدارک یا اطلاعات، سازمان‌ها یا نهادافزار.
  • تکنولوژی یا فناوری به معنای کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام یافته برای انجام وظایف عملی است.

به بیان ساده تر، تکنولوژی کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است و تأثیر بسزایی بر توسعه جوامع بشری دارد.

فناوری در حوزه های مختلف علمی، مورد بهره برداری قرار می گیرد که عبارتند از : فناوری اطلاعات، فناوری هسته ای، فناوری نانو، فناوری سلول های بنیادین.

منبع : http://www.daneshonline.ir/news/49/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C

 

مقدمه

صحبت ازروش‌ها در تحقيق، يکي از مباحث مهم متدولوژيک است. با توجه به متعدد ومتکثر شدن دانش‌ها و شاخه شاخه شدن علوم، در طي اعصار و قرون، روش‌هايتحقيق نيز مسير پر فراز و نشيبي طي نموده‌اند. برخي از اين روش‌ها در آغاز،براساسشيوه‌هاي سنتي و اسناد و کتابخانه‌اي بوده‌اند که درطول زمان،متحول و منظور گشته‌اند و سپس روش‌هاي نوين،به ويژه در قرون پانزدهم وشانزدهم، همراه با تحولات دنياي پوزيتيويسم، پيدا شدند که مبناي کار آنها،آزمايش و تجربه بود. در علوم مختلف، با تقسيم‌بندي‌هاي مختلفي از جهت روشيروبه رو هستيم که در اين مقاله و مباحث بعدي، سعي در کالبد شکافي آنهاداريم.

 

 

روش تحقيق چيست؟

 

پايه هر علمي، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانين هر علمي، به روش شناختي مبتني است که در آن علم به کار مي‌رود.

 

استنباط‌هاي علوم مختلف از روش تحقيق

 

1- روش تحقيق؛ به معناي رويکرد هستي شناسي .

2- روش تحقيق؛ به معناي مکاتب فکري و روش‌هاي تحليل طبيعت و جامعه (مانندتجربه‌گرايي، ثبات‌گرايي، ابطال‌گرايي، طبيعت‌گرايي، مکانيک‌گرايي،رفتارگرايي، تاويل‌گرايي، فهم‌گرايي و پديدارشناسي)

3- روش تحقيق؛ فرايند نظام‌مند براي يافتن پاسخ يک پرسش يا راه‌حل يک مسئله .

دراين باره بايد گفت كه روش تحقيق، مجموعه‌اي از قواعد، ابزار و راه‌هايمعتبر (قابل اطمينان) و نظام يافته، براي بررسي واقعيت‌ها، کشف مجهولات،يافتن روابط و دست‌يابي به راه‌حل مشکلات است

پیوندهای مفید

پایگاه اطلاع رسانی دولت

پایگاه اطلاع رسانی مرکز ارتباطات مردمی

تعداد صفحات : 13

درباره ما
نشست ها، یکی از پورتال های سازمان مردم نهاد عصردانش و آگاهی است. این مجموعه ی منحصر به فرد توسط واحد آموزش، تحقیق و توسعه سازمان ساماندهی و مدیریت می شود. پورتال نشست ها در تاریخ 6/5 سال نود و دو توسط مدیرعامل محترم سازمان، جناب استاد محمدامین آراسته رونمایی شد. کلیه مدارک جهت صدور، پیگیری و همچنین استعلام، از طریق همین سامانه ارائه می شوند. کلیه ی اعضای سازمان مردم نهاد عصر دانش و آگاهی پس از تکمیل مدارک عضویت و پرداخت حق عضویت، می توانند از خدمات مختلف این مجموعه استفاده نمایند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 95
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 1,711
  • بازدید کلی : 79,722
  • کدهای اختصاصی
    آموزش الکترونیکی دوره ها
    لینک های سازمانی

    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.
    .::لینک های سازمانی::.